MERE END DU TROR

FrikirkeNet | Oplysningskampagne

Hvordan får man 220.000 visninger for 5.000 annonceringskroner?

Opgaven

De fleste danskere har et meget begrænset kendskab til frikirker, og mange forbinder frikirker med sekteriske miljøer. Dette ville FrikirkeNet, en paraplyorganisation for frikirker i Danmark, gøre op med.

Løsningen

For at komme så langt ud som muligt for pengene, vidste vi, at vores kommunikation skulle være delevenligt. Og da vi undersøgte hvad Hr. og Fru. Danmark delte aller mest, bestod dette overvejende af inspirerende, personlige videoer.

Grundet frikirkernes mangeårige engagement i socialt arbejde, havde FrikirkeNet et arsenal af inspirerede personer og historier. Disse valgte vi at formidle som nyhedsvideoer, særligt tilpasset de sociale medier. 

Resultatet

Videoerne om frikirkernes sociale engagement i samfundet blev delt over 1.500 gange, og blev set af 220.000 personer. Dette på trods af, at der kun blev brugt 5.000 kr. på annoncering.

Strategi, vinkling, optagelse & klip: Christoffer Fryd

Copyright © ChristofferFryd.dk