BRYD UD AF BOKSEN

Frydensberg Efterskole | Identitet, koncept & kampagne

Kampagne

Hvordan kan en efterskole i Nordjylland med et begrænset budget, få et kæmpe spring i awareness, og sikre sig tusindvis af nye leads?

I vores undersøgelse af kommende efterskole elever lærte vi, at valgfag var dét de unge søgte efter, at YouTube var the place to be, og at youtuberne Mika & Tobias var to populære herrer blandt målgruppen.

 

Vi fik hurtigt stablet et samarbejde på benene med Mika & Tobias, og lod dem jamme over skolens valgfag og grundfortælling. Det resulterede i ovenstående video. 

Det har på under én uge givet efterskolen over 30.000 visninger på tværs af platforme, en interaktionsstigning på over 500%, og over 4.000 nye leads.

Grundfortælling

Frydensberg Efterskole havde brug for en omfattende rebranding. Første skidt i denne proces, udover opdateret logo og farvepalette, var at finde ind til skolens DNA og formulere deres grundfortælling. En fortælling som skulle sætte ord på skolens tydelige kultur, give retning internt, og inspirere målgruppen. 'Bryd ud af boksen' blev født.

 

'Bryd ud af boksen' er en hyldest af det skæve. En hyldest af dem, som tør udfordre det almene, som hæver sig over de begrænsninger livet stiller én, og som går den ekstra mil.

Kampagne, grundfortælling & identitet: Christoffer Fryd

Copyright © ChristofferFryd.dk